tisdag 28 januari 2014

Baby´s got back

Jag är väl som de flesta småbarnsföräldrar lite sen att anamma nya fenomen och kulturyttringar ifall de inte går på SVT Barn men ibland lyckas man sätta sig ned och sätta sig in i saker. Som till exempel Miley Cyrus twerkande. Ja käre värld så löjligt det kan bli när man vill visa att man vuxit upp och kan själv.
Jag har ingen som helst relation till fröken Cyrus förutom att jag tror att min yngsta syster kan ha sett Hannah Montana. Jag var inget fan av Hannah Montana men efter att ha sett Miley twerka loss och slicka sig i ansiktet offentligt samt simulera någon slags samlagsrörelser med stora nallebjörnar och någon snubbe i randig kostym känner jag att hon kanske borde fortsatt med den där löjliga tvserien. Reaktionerna på hennes uppträdande går inte av för hackor det heller liksom moralpaniken som verkar ha svept över USA efteråt. Men käre värld, har ni glömt det gamla goda 80-talet?

http://www.youtube.com/results?search_query=sir+mix+alot+baby+got+back&sm=1

Jag skulle vilja säga att det som försiggår i denna gamla klassiker med Sir Mixalot inte är ett spår värre än det Miley lyckades med i sitt uppträdande. Fast Sir Mixalot är i allafall en vuxen karl som sjunger om att sätta på kvinnor med stora rumpor, Miley verkar lite sjukligt fixerad vid nallebjörnar och någon slags stygg flickalook. Läskigt och äckligt på så många vis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar