tisdag 20 augusti 2013

Men DET får man väl inte säga i det här djävla landet längre!

Jag hatar biskvier och nötbottnar! Sådärja, nu var det sagt! Och det var liksom egentligen hela slutpoängen med det här inlägget så riktigt hur jag tänkte nu, det har jag ingen aning om.

Nåväl. Jag har noterat att jag legat rätt lågt på bloggfronten under sommaren, i själva verket har det inte producerats en rad, och så kan vi ju verkligen inte ha det! För det är ju inte som så att det inte finns saker jag retar mig på något fruktansvärt, snarare har det nog suttit i att ork att formulera sig har varit svårt att skrapa ihop. En relativt lång semester senare har jag dock lyckats samla mig så pass att jag återigen kan börja formulera i skrift vad jag ogillar och irriterar mig på!

Rubriken är ett försök att vara rolig och antyda att jag är en vit kränkt hen som tycker sig ha rätt att säga underliga saker om invandrare men vill slippa bli anklagad för att vara rasistisk och därför klämmer in med något slags försvarsargument i form av rubriken. Otroligt märkligt beteende faktiskt. Det är som personer som lägger upp saker på Ansiktsboken som inleds med: "98 procent av mina vänner kommer inte att våga dela det här" eller liknande dumheter. Ursäkta, men hur kan du som delar det veta detta så exakt? Om du inte är synsk förstås och i FÖRVÄG kunnat utläsa resultatet och göra en matematisk beräkning och fördelning av resultatet i procent? Hursomhelst, sluta dela sådant där skräp! Du framstår som en tönt. Utan räkneskills.

Biskvier och nötbottnar då? Jo, det är nog i särklass de mest vedervärdiga bakverk som går att skaka fram ur ett ordinärt bageri. Jag vet att många menar att det är så fantastiskt gott men nej, det är det inte alls! Något annat som inte är särskilt gott är mazariner men det är väl ändå på något vis uthärdligt att äta till skillnad från mandelkubb som jag inte begriper hur man kan stoppa in i truten! Usch och fy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar