måndag 16 juli 2012

Schindlers list del 2

Enligt ett FBinlägg, nej jag anser inte att det är en tillförlitlig källa till kunskap men sluta tänk på det nu för att inte förstöra det här, som delades av en vän har det kommit ett alldeles nytt förslag från regeringshåll. Eller nytt och nytt, jag TROR att det var ett land i Europa som använde sig rätt flitigt av detta från låt oss säga 1932 till 1945. Landet hade tidigare en president men ersattes en period av en Führer. Då försöket inte föll så väl ut har man idag en president igen.

I Sverige har vi en statsminister men det verkar inte hjälpa då förslaget lyder som följer: Att man ska registera alla fackligt anställda, alla homosexuella och sist men inte minst alla JUDAR!
Uppgifterna ska göras anonyma så att man inte kan identifiera någon person genom systemet och GIVETVIS ska man inte använda uppgifterna till något annat än forskning. Mon Dieu!

Jag hoppas INNERLIGT att den person som tänkt ut detta fantastiska förslag sparkas illa kvickt från sitt arbete och att alla andra människor som ska ställning till detta förslag skrattar rått och river det mitt itu! Ingen, INGEN vettig människa kan väl ha undgått mellankrigstidens fasor och hur man sakta men säkert ringade in fackligt anställda, homosexuella och personer av judisk härkomst? Åh, de koncentrerade sig även på Jehovas vittnen, romer, utvecklingsstörda och personer med svåra fysiska lyten, men vänta bara, det kommer!
Jag skulle väldigt gärna också vilja veta vilken slags forskning det är man tänkt sig att bedriva med dessa uppgifter! Varför finns det ett intresse av att veta specifika saker om just dessa grupper i samhället? Jag har svårt att se något som helst annat skäl än att man vill veta vilka de är och var de bor. Jag skulle också vilja se den person av judisk härkomst som glatt tackar ja till att registeras i ett register som regeringen har tillgång till för forskningssyfte.
"Goddag person av judisk härkomst! Vi i regeringen vill gärna få registera dina personuppgifter tillsammans med din härkomst i ett speciellt register för forskningssyfte. Vi kan också komma att vilja märka ditt pass bara lite lite sådär med ett fint rött J så att vi verkligen har koll på alla judar. I forskningssyfte sådär."

Så djävla dumt och osmakligt! FY!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar