fredag 20 januari 2012

Den norrländska präriens gudinna....

Ja, det LÅTER otroligt tjusigt, men vad INNEBÄR det egentligen?

Åh, man får en vision av en vacker kvinna med jordnära egenskaper och god självkänsla. Trygg och lugn går hon genom livet, en fast hamn där vilsna själar kan ankra och läkas. En kvinna som vet hur man syltar en sylt, kokar en palt och rullar riktiga köttbullar men också i kraft av sin inre styrka kan passa in på en jetsetfest där alla ytliga människor flockas runt henne och den aura av självklarhet hon utstrålar...
Trodde du ja.
Det ska jag tala om för dig att det betyder en helvetes massa snöskottning. Hela djävla tiden.

Det finns få saker som irriterar mig så mycket som snö. Inte ens Anders Borg med sin töntiga lilla hästsvans gör mig lika rosenrasande som nederbörd i form av snö! Regn är ok, regn är nästan bra eftersom det är helt legitimt att vara inne hela dagen om det regnar, men snö.....
Inte nog att jag måste ge mig ut i den såkallade "friska luften", jag tvingas DESSUTOM att anstränga mig fysiskt för att skyffla undan den! Det kan man ju dessutom ge sig fan på att så fort man har skyfflat klart, BÖRJAR DET OM!!!

Snö tvingar en att ha på sig tjocka kläder, den gör det svårt att ta sig fram och kostar en massa tid och energi. Det finns överhuvudtaget inget som är positivt med snö. Ursäkta, hörde jag någon som klämkäckt sa " Men vintersport är väl kul?!" Nej, det är det INTE!!! Den idiot som uppfann skidor och skridskor borde grävas upp och dödas igen, fast den här gången mycket mer hårdhänt!
Gustav Vasa må ha format Sverige men med facit i hand med alla hemska konsekvenser önskar jag nästan att han åkt vilse mellan Mora och vart fan han nu skulle för att sedan dö en plågsam svältdöd.
Då hade vi kanske sluppit Vasalopp, Tour de ski och alla andra hemska skidtävlingar som upptar värdefull tvtid! För att inte tala om utförsåkning. Människor som frivilligt kastar sig utför djupa stup i nästan 100 km i timmen är uppenbarligen olämpade att föra evolutionen framåt. Ser ni inte parallellen till fjällämlar som kastar sig utför stup?! Jag menar att vi antingen låser in dem eller ser till att ta bort säkerhetsnätet i slutet och låter naturen ha sin gång.

Vem är med mig?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar