tisdag 17 januari 2012

En resa börjar med ett steg...

...vilket är så självklart UPPENBART! Jag pendlar mellan att ta till mig av sådana uttalanden och fnysa irriterat. Det gör jag för övrigt rätt ofta, fnyser irriterat alltså.
Det är också anledningen till att jag skapat denna blogg; att dela med mig av mina irriterade fnysningar så att eftervärlden för evigt ska minnas dem. Jag har nämligen insett att jag till skillnad från Zlatan aldrig kommer att vara av sådant intresse för omvärlden att jag ombes att skriva min självbiografi. Inte ens med våld kommer någon att intressera sig för den, även om jag, till skillnad från tidigare nämnda person, faktiskt skulle klara av att skriva den själv. Det är rent ohemult så mycket pengar förlaget skulle tjäna på att slippa betala min spökskrivare men den tanken kommer nog aldrig att slå förlagsvärlden med häpnad.

Otack är världens lön.

Åh, just ja, tanken med bloggen är också att ta ett steg närmare modern teknik. Den skrämmer mig. Den skrämmer mig så till den grad att jag knappt vågar göra ett inlägg på FB av rädsla för att hela systemet ska braka ihop. Modern teknik gör så när jag kommer i närheten. Eller teknik överhuvudtaget. Kopiatorer, datorer, bilar, videokameror, mobiler är egentligen bara saker som väntar på att jag ska närma mig så att de kan gå sönder. De måste se mig som dödsängeln.

Nåja, som medborgare i ett modernt samhälle måste man lära sig handskas med det som omger en. Detta är mitt första steg. Eller vänta, jag har faktiskt lyckats lägga till folk i en FBgrupp! Som någon annan skapat. Efter att min sambo pekat och sagt "Där står det lägg till." Nåja.
Jag har än så länge misslyckats med att förstå hur jag ställer in layouten och redigerar min profil. Ärligt talat, det finns en massa knappar man kan trycka på i sidomenyer och annat men jag begriper överhuvudtaget ingenting. Förhoppningsvis lär jag mig med tiden att förstå hur man gör, fram tills dess stannar detta mellan dig och mig läsare, i annat fall är du dödens lammunge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar