tisdag 28 februari 2012

Baglady

Människor med perfekt ordning i sina handväskor är verkligen den allra värsta typen av besserwissrar! Även om de inte säger något så ser man hur de riktigt pyser över av självgodhet och överlägsenhet när de sitter där och vet att de har allt i ordning. Av någon anledning har de också ALLTID dyra och snygga väskor, och oavsett väsktyp ser det så stilrent ut. Till och med en tygkasseväska ser snitsig ut i klorna på en sådan där otäck filur!
Själv sitter man där med en väska som skulle få London efter Blitzen att framstå som välordnat och strukturerat. För dig som sov under historielektionerna kan jag förtydliga att Blitzan var den flygoffensiv som Tyskland genomförde mot England under andra världskriget. För att vara ännu tydligare så släppte de en massa bomber över England och det såg ut som fan efteråt. Ungefär som i min handväska. Och om JAG försöker mig på en tygväska ser det ut ungefär som att jag av någon anledning släpar en säck potatis efter mig-inte tjusigt alls!

Jag vet inte var det blir fel, jag HAR allt det jag egentligen behöver för att också ha en god ordning i handväskan. Till exempel äger jag ett flertal handväskor, en mobil, en plånbok och nycklar på en nyckelknippa. Det är vad jag lägger ner i handväskan. Så var i helvete kommer det övriga ifrån?! En snabb besiktning ger vid handen att väskan för tillfället innehåller diverse pennor, ett anteckningsblock, kvitton, utspillda tuggummin, en och annan halstablett, en udda vante, ett läppstift som jag inte sett sedan i somras, en trådrulle med tillhörande synål, handlingslistor, ett torkat apelsinskal, ett par barntrosor och ett knöligt paket pappersnäsdukar. Det var ju intressant fast inte hälften så intressant som vid förra inspektionen eftersom jag då hittade en mycket brun banan. Så brun att den börjat utveckla en alldeles egen livsform.

Jag vill hävda att detta trots allt är normaltillståndet för en handväska, de flesta av dem verkar ha någon sorts kontakt med en annan dimension som gör att de fylls av skräp. Vem vet, om jag har tur kanske den skojige lille faunen från Narnia, herr Taumnus,en dag sticker upp huvudet när jag öppnar väskan! Då ska jag ta honom i örat, eller hornen beroende på vad jag får bäst grepp om, och ge honom stryk tills han lär sig att klä sig ordentligt på vintern. Dumma get som gnäller över att det är kallt i Narnia för att det är ständig vinter, ja det tror väl jag det! Springer man omkring enbart klädd i en HALSDUK mitt i vintern blir det väldigt kallt. Idiot!

Nåja, strunt i honom nu. Jag tycker att man bör betrakta människor med ordning i handväskan med allra största misstänksamhet, om de har så gott om tid att de faktiskt på allvar hinner hålla ordning i väskan kan man ju fundera över vilket ansvar de tar för sina liv i övrigt. Eller så är de så överpedantiska att de kan tänka sig att städa undan allt som står i ordningens väg. Till exempel människor som inte håller ordning i sina handväskor.
 Människor med ordning i handväskan är alltså livsfarliga mördare, och borde å det snaraste spärras in för att säkerställa övrigas trygghet. Eller i allafall skuffas undan så jag slipper reta mig på dem där de sitter och pöser som de pösigaste pösmunkar med sina halstabletter i små perfekta askar och inga märkliga biologiska odlingsprojekt i ytterfacket som är så svårt att komma ihåg att kontrollera.

Sådetså.

1 kommentar:

  1. Känns som ett fall för antingen en variant av L-space, möjligen då kallat P-space, eller så är det ett fall av att någon pratat om små vättar som fyller på kvinnors handväskor med föremål som andra vättar stjäl från vanligt folk. En fråga av att upprätthålla fysikens lagar, att materia kan inte förstöras eller skapas, bara flyttas från där någon vill ha den till någonstans där någon inte vill ha det eller förstår hur det kommit dit.¨

    Undrar vems handväska som min rustning kommer dyka upp i...

    SvaraRadera