måndag 27 februari 2012

Hosianna pris och ära, vår Konung är nu nära!

Kära läsare, här kommer nu en chockerande nyhet-håll i er!

Jag, surkärringarnas surkärring, ERKÄNNER ATT JAG HAFT FEL! Under hela den tid som jag existerat på denna jord har jag alltid ansett mig vara placerad till vänster på den politiska skalan och betraktat den motstående sidan som Satans hantlangare. Redan som mycket liten ansåg jag att det var viktigt att dela med sig och inte bara tänka på sig själv, jag lekte ofta Robin Hood och byggde enligt min mor statligt ägda företag av mina legoklossar. (Okej, det där sista är inte helt sant men det går heller inte bevisa att det är en ren lögn.) Men jag hade fel och nu vill jag dela sanningen med er kära läsare så att ni också kan få upp ögonen och skåda Sanningen!

Under veckan som gått har det knappast undgått någon med läsförmåga och en intelligenskvot över den medelmåttiga morotens att det har fötts ett barn av en viss dignitet. I samband med detta barns födelse, vilket försett mig med en sådan källa till irritation att jag lätt skulle kunna skriva en hel bokserie baserad på bara denna händelse, så öppnades ändå mina ögon för sanningen; Fredrik Reinfeldt måste vara den återfödde Messias! Hur förklarar man annars att han bara genom att SE på den nyfödda skattebetalarsnyltaren kan konstatera att det verkligen ÄR kronprinsessans barn? HALLELUJA!

Fast särskilt lik Jesus Kristus är han förstås inte, så kanske är han helt enkelt bara rikt välsignad och någon slags modern profet? Det spelar mig inte så stor roll, det viktiga är att han av Herren getts en sådan fantastisk gåva att jag helt enkelt efter detta måste tro att allt han säger är sant och riktigt på alla sätt och vis! Mitt liv ska efter detta levas i Fredrik Reinfeldts efterföljd, jag ska ägna all min kraft åt bot och bättring för min tidigare misstro mot denne av Herren utvalde skallige viktigpett...jag menar stilige mästare!

Det är så många saker som måste ordnas, till exempel en polsk städerska, skräddarsydda dräkter, en ny vänkrets bestående enbart av välbärgade och inavlade adelsmän på dekis som har roliga smeknamn som "Nöffe" och "Bamse", ett djupt rotat förakt för arbetarklassen och arbetslösa samt sjukskrivna(vilket innebär att jag måste säga upp kontakten med större delen av släkten förutom vissa delar av mormors släktgren men vad gör man inte när man sett ljuset!) och sist men inte minst GENAST sluta lära mitt barn att vara generös, omtänksam, tolerant och förstående.

Om vi nu tar och och örfilar oss ur denna psykotiska mardröm så ska man ändå ge Fredrik en eloge för att han hade vett att se generad ut under intervjun gällande denna fantastiskt fåniga tradition som av någon för mig helt outgrundlig anledning lever kvar i det moderna Sverige 2012. Jag kan bara konstatera att Herrens vägar i sanning äro outgrundliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar