onsdag 7 mars 2012

Frank Sinatra undrar vart hans hatt tog vägen

Brad Pitt-this one goes out for you!

Allvarligt talat, kan man bli något annat än FRUKTANSVÄRT irriterad av Brad Pitt? Denna tanke slog mig vid intaget av det dagliga brödet i den kommunala byggnad där jag arbetar. Jag kommer inte ihåg hur samtalet gled in på herr Pitt men helt plötsligt exploderade mitt inre av ilska när jag tänkte på Brad Pitt och hans fåniga försök att verka vara alternativ. Jag antar att det han egentligen vill är att vara en korsning av Johnny Depp och en mindre skallig version av Frank Sinatra men det går inte så bra, tyvärr Brad.

För så här är det: Du är en föredetta jeansmodell som fick spela ungefär det (jeans, bar överkropp och cowboyhatt) i "Thelma och Louise" för mycket mycket mycket länge sedan. Du fick vara med för att du var snygg och din karriär efter det har byggt på ungefär samma koncept även om du med stigande ålder fått ha på dig mer och mer kläder.
"Vi behöver någon snygg kille som spelar Akilles så att tjejerna vill se filmen" "Vi tar Brad Pitt, han behöver bara ha ett ansiktsuttryck så det spelar ingen roll att han inte kan variera sig." Ungefär så säger min magiska spåkula att det gick till när du castades till Troja.
"Vi behöver en snygg kille som drar till sig uppmärksamheten till filmen." "Vi tar Brad Pitt, han ska ju få en massa stryk så han behöver bara ha ett ansiktsuttryck så det spelar ingen roll att han inte kan variera sig." "Precis, vi har ju Edward Norton som kan tillföra skådespeleri så det löser sig". Fight club förstås.

Jag vet inte var det blev så tokigt att du fick någon ide om att du vill framstå som en alternativ kille som gör coola independentfilmer och helt lever utanför hela Hollywoodgrejen men jag anar att hela Oceans elevengrejen inte var så bra för dig. Fast du vet, det är liksom George Clooney och de stora grabbarna som är coola i den, inte du. Du är med för att du är snygg. Men där verkar du ha utvecklat din smak för något ålderdomliga kostymer och Frank Sinatrahattar. Du kanske inte har tänkt på det själv så jag säger det nu: Det är inte häftigt att ha Frank Sinatrahatt och skabbiga Hawaiskjortor. Det ser sluskigt ut.

En annan ganska sluskig sak är att vara gift med Angelina Jolie. Iallafall om man adopterar hundratusen barn som man låter barnsköterskor ta hand om för att man själv är för upptagen med att glida runt i ostrukna skjortor, skäggstubb och förfärligt överdimensionerade solglasögon. Fast det kan jag köpa, det är upp till var och en att välja klädsel och stil. Däremot denna din vanföreställning om att du är en frän alternativ kille skulle jag faktiskt vilja banka ur dig. Med ett baseballträ om det skulle visa sig vara behjälpligt.

För sista gången nu. Du är en kändis för att du har varit en snygg jeansmodell och lyckats gifta dig med kända kvinnor som skvallerpressen gillar att skriva om. Du är inte en bra skådis, du är med för att folk tycker att du är snygg. Var snäll och försök acceptera detta faktum så ska du se att det känns mycket mindre nödvändigt att göra intervjuer där du pratar om din drivkraft att lyfta fram det annorlunda i tillvaron genom ditt skådespeleri. Du lurar ingen.

ps. Tänk nu inte att du kanske ska jobba på en karriär inom musiken istället. Man blir inte Frank Sinatra för att man stjäl hans hattar. ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar