fredag 2 mars 2012

Varför dikten tyvärr alltid överträffar verkligheten

Ni kan aldrig gissa hur det gick till men viktiga beståndsdelar i berättelsen är förstås min bil och den lokala P4kanalen, you know the rest.

Med stigande intresse hörde jag programledarna berätta om det förslag som lagts fram av det lokala moderatpartiet i frågan var HBTpersoner ska duscha efter skolidrotten. Svar: I en egen dusch.
Jag var vid det laget så upprymd av förtjusning att jag nästan körde av vägen i en kurva. Inte över tanken på HBTpersoner i egna duschar utan fantasierna om hur det lokala moderatpartiet suttit och diskuterat kring HUR man skulle se till att slippa ha HBT(fast  i min fantasi använde de mycket mindre PK uttryck) personer i sitt omklädningsrum. Såklart var det utgångspunkten i min tanke att det enbart var ren egoism som lett fram till detta förslag då jag på mitt eget charmiga vis tillskriver moderaterna samma empati och medkänsla som ett taggtrådsstängesel i Auschwitz. Jag gör dessutom inte alls skillnad på sak och person. Moderat a.k.a ond helt enkelt.

Nåväl. Med morrhåren ( en sann surkärring har förstås morrhår) darrande av förtjusning såg jag fram emot att lyssna till den lokale ledarens förklaring, nu NU skulle äntligen sanningen om detta anhang av S***N fram! Men ÅH!!! Istället för det jag tänkt mig, en utläggning om hur det skulle byggas en särskild HBTdusch som skulle vara NOGA utmärkt så att ingen straight person av misstag skulle kunna gå fel och utpekas som HBT, får jag till min stora besvikelse veta att de menar att det måste finnas duschväggar mellan duscharna så att ingen tonåring, straight som HBT, känner sig obekväm att duscha efter gympan. MEN VAD!!!

Skärpning moderater! Tar man på sig rollen som världens ondska får man allt se till att leva upp till det också! Här sitter jag och kör nästan av vägen, och för vad? Ett påpekande om att många tonåringar tycker att det är pinsamt att duscha efter gympan om det inte finns duschväggar! MEN ÅH!
Hur svårt kan det vara att bete sig som svin egentligen? Ska jag själv behöva gå med i ert degenererade parti för att visa hur det ska gå till? Ta ert ansvar och agera utifrån de förväntningar som ställs på er! Jag tycker att det är fruktansvärt fräckt att beröva en surkärring på hennes enda nöje här i livet, att reta upp sig på saker och klaga högljutt, skäms på er!

Nu får ni ta er samman, tänk på vad en av era tidigare ledare alltid sa; " Det är bra för Sverige." Just det, det är bra för Sveriges surkärringar att ha något att reta upp sig på, tänk på det!
I värsta fall kanske jag annars tvingas göra allvar av mitt hot och gå med er, och tro mig, det vill ni INTE!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar